فروش مواد اولیه دارویی

فروش مواد اولیه دارویی

فروش مواد اولیه دارویی توسط شرکت های وارد کننده انجام می شود  در واقع برخی از شرکت های تولید کننده محصولات دارویی از شرکت های وارد کننده مواد اولیه دارویی را خریداری می کنند و سعی می کنند با خرید از شرکت های وارد کننده به طور مستقیم خود را درگیر واردات نکنند. به طور مسلم واردات مواد اولیه دارویی همچنان با چالش های و مشکلات مخصوص به خود همراه است اما با خرید از شرکت های وارد کننده که در زمینه فروش مواد اولیه دارویی فعالیت می کنند می توان به رفع این چالش ها کمک کرد.

خرید عمده مواد اولیه دارویی

برای خرید عمده مواد اولیه دارویی در قدم اول باید به سراغ یک شرکت معتبر وارد کننده مواد آزمایشگاهی مراجعه کرد در واقع باید از کیفیت مواد اولیه دارویی که توسط این شرکت ها عرضه می شود اطمینان یابید تا در مراحل بعدی نتیجه موفقی حاصل شود. با توجه به اهمیت بالای مواد اولیه دارویی باید نسبت به خرید مواد اولیه با کیفیت حساسیت زیادی به خرج دهید و این مواد اولیه را از شرکت های تامین کننده معتبر و همچنین شرکت های تولیدی قابل اطمینان تهیه کنید.

مواد اولیه دارویی

دارو ماده ای است که در درمان، تشخیص و حتی پیشگیری از انواع بیماری ها در حیطه پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع متنوعی  از مواد اولیه دارویی توسط شرکت های تولید کننده یا شرکت های وارد کننده در کشور تامین می شود که این شرکت ها کار فروش مواد اولیه دارویی را انجام می دهند.

با توجه به درگیر بودن مردم کشور در زمان کرونا، قیمت مواد اولیه دارویی به دنبال کمبود عرضه آنها ضربه بزرگی به تولید کنندگان مواد اولیه دارویی وارد کرد به این دلیل که با افزایش موجی از تقاضا برای مواد اولیه، این شرکت ها بیشتر تحت فشار قرار گرفتند در واقع کمبود مواد اولیه دارویی و همچنین کاهش عرضه آن در بازار موجب افزایش قیمت های این مواد دارویی در دوران کرونا شد.

فروش مواد اولیه دارویی

مواد اولیه در صنعت داروسازی

 

در بین صنایع شیمیایی، صنایع داروسازی بخش بزرگی از فروش مواد دارویی را به خود اختصاص داده است در واقع در این صنایع سالانه حدود 400 میلیارد دلار مواد دارویی به فروش می رسد. بنابراین جای تعجب نیست که از بیش از هزاران نمونه مواد اولیه در این صنعت در فرآیند تولید استفاده می شود.  شرکت های تولید کننده محصولات دارویی طیف وسیعی از مواد اولیه با کیفیت را خریداری می کنند که این مواد اولیه در واقع همان مایعات از منابع مختلفی از مواد معدنی، حیوانات، گیاهان و همچنین پودها و ترکیبات شیمیایی است.

در تهیه یک داروی خاص استفاده از مواد اولیه بستگی به نوع هدف از تولید محصولات دارویی در درمان، تشخیص و پیشگیری از بیماری دارد. بیشترین ذخایر موا شیمیایی که در بخش تولید مواد اولیه دارویی مورد استفاده قرار می گیرد از گاز طبیعی و نفت تامین می شود به عنوان مثال آسپرین، مورفین و استامینوفن از جمله محصولات دارویی است که از منابع گیاهی تامین می شود که 35 درصد از این داروها از درختچه ها و درختان متنوع حدود 40 درصد نیز از گیاهان چوبی به دست می آید.

امروزه اغلب از داروهای زیادی نظیر آنتی هیستامین‌ها، آنتی بیوتیک‌ها، ضد عفونی، داروهای ضد التهاب، مسکن‌ها، داروهای قلبی عروقی مانند مسدودکننده‌های بتا و مسدودکننده‌های کانال کلسیم (برای فشار خون بالا)، داروهایی مانند داروهای ضد افسردگی و  ضدروان پریشی در صنعت داروسازی تولید و به بازار دارو عرضه می شود.

چه عواملی در خرید مواد اولیه دارویی در نظر گرفته می شود؟

 

در صنعت دارو سازی بسیاری از فروشندگان، وارد کنندگان، صادر کنندگان ، بازرگانان و نمایندگان فعالیت می کنند در واقع در زمان استفاده از ترکیبات یک تولید کننده اغلب چندین شرکت در این رابطه دست به دست هم داده اند تا چنین ترکیبات دارویی ساخته شود. با توجه به اهمیت دارو و رابطه مستقیم آن با سلامتی مردم صنعت داروسازی به عنوان یکی از دقیق ترین صنعت به حساب می آید به این دلیل که همه افراد تمایل دارند از داروهای بی خط با عارضه کمتر در درمان، تشخیص و پیشگیری از بیماریهای مختلف بهره مند شوند.

صنعت داروسازی یک صنعت محافظه کارانه ای است به همین خاطر الزامات و قوانین سختیگرانه جهت کیفیت و خلوص مواد اولیه در این صنایع وجود دارد که در نهایت منجر به تولید محصولات با کیفیت و عرضه آن به بازار دارو می شود. شرکت های تولید کننده مواد اولیه دارویی طبق استانداردها و توصیه های سازمان بین المللی دارو، مواد اولیه با کیفیتی را جهت استفاده در داروهای مختلف بکار می برند و از طرفی خرید مواد اولیه مطمئن از این شرکت ها تا حدی هموار شده است.

 اهمیت کیفیت مواد اولیه دارویی

 

کیفیت یکی از مهمترین اصول مدیریت برای هر سازمانی صرف نظر از صنعت است. این امر به ویژه برای بخش داروسازی صادق است حفظ استانداردهای محصول با کیفیت برای پیشگیری و درمان بسیاری از اختلالات پزشکی ضروری است.

اگرچه صنعت داروسازی قرن‌هاست که وجود داشته است، اما در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد داروها در بازار هستیم در نتیجه این افزایش، نیاز به اقدامات تضمین کیفیت و کنترل کیفیت افزایش یافته است. برای مثال، تولیدکنندگان دارو باید دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌ای را دنبال کنند تا داروهایشان توسط سازمان غذا و دارو تأیید شود. چنین دستورالعمل‌هایی شامل الزامات آزمایش، ساخت، برچسب‌گذاری، بسته‌بندی، نگهداری و توزیع داروها می‌شود.

مزایای افزایش بهره وری و کیفیت در تولید دارو

 

رقابت فزاینده، تغییر الزامات نظارتی، فناوری های مخرب و عوامل مختلف دیگر، تولیدکنندگان دارو را به سمت نوآوری سریع سوق می دهد تا بهره وری و کیفیت محصول خود را افزایش دهند. مزایای افزایش بهره وری و کیفیت در تولید دارو عبارت اند از:

  • انطباق با مقررات: بهینه سازی فرآیندهای تولید، اطمینان از انطباق با تمام مقررات مربوطه را برای تولیدکنندگان دارو آسان تر می کند.
  • افزایش سود: با بهبود بهره وری، افزایش مقیاس و توان عملیاتی محصول باید به سود بالاتری منجر شود از این سود می توان برای توسعه محصول جدید و رشد شرکت استفاده کرد.
  • هزینه های کمتر: افزایش بهره وری همچنین می تواند منجر به کاهش هزینه های تولید به دلیل صرفه جویی در مقیاس شود و به افزایش بیشتر سود نیز منجر شود
  • مزیت رقابتی: بهبود قیمت نهایی و افزایش تولید همچنین به یک شرکت برتری نسبت به رقبای خود می دهد.

فروش مواد اولیه دارویی

 انواع مواد فعال دارویی

 

  • API های شیمیایی مصنوعی که به عنوان مولکول های کوچک نیز شناخته می شوند، بخش بزرگی از بازار دارویی را تشکیل می دهند و بسیاری از داروهای مولکولی کوچک به صورت تجاری در بازار موجود هستند.
  • API های طبیعی در ساخت داروهای بیولوژیک استفاده می شوند که به طور فزاینده ای به پرفروش ترین داروها در بازار تبدیل می شوند. علیرغم تقاضای رو به رشد، تعداد داروهای بیولوژیک در حال حاضر در مقایسه با داروهای مولکولی کوچک بسیار کمتر است.

سخن پایانی

کیفیت مواد اولیه شیمیایی عامل مهمی در تولید دارو است صنعت داروسازی با پویایی رشد بالا و همچنین سود دهی بالاتر از حد متوسط ​​در میان سایر حوزه های صنایع شیمیایی متمایز است. این صنعت در عین حال یکی از نوآورترین صنایع است که منابع مالی قابل توجهی را در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کند. توسعه پزشکی، تغییرات جمعیتی مرتبط با افزایش سن و افزایش آگاهی سلامت، تقاضا برای محصولات دارویی را به شدت افزایش داده است.

توسعه پزشکی و تقاضای فزاینده برای محصولات دارویی فهرستی از مواد فعال شناخته شده را ایجاد می کند که هر ساله با موقعیت های متوالی غنی می شود. در عین حال، تقاضای بیماران در حال افزایش است بنابراین، یکی از اولویت‌های هر تولیدکننده دارویی باید اطمینان از بالاترین کیفیت داروهای تولیدی و ایمنی مصرف‌کنندگان آن باشد. انتخاب محتاطانه مواد خام و مواد شیمیایی به کار رفته در مسیر تولید یکی از راه‌های دستیابی به این هدف است.

اسکرول به بالا