مواد آزمایشگاهی مرک

مواد آزمایشگاهی مرک

نمایندگی اصلی شرکت مرک در ایران

 شرکت مرک آلمان دارای محصولات بسیار متنوع و وسیعی در زمینه تولید مواد شیمیایی در دنیا می باشد و به وسیله فردی به نام فردریش ژاکوب در سال 1668 میلادی تاسیس شد. این فرد ابتدا با خرید یک داروخانه فعالیت خود را آغاز کرد. سپس در سال 1828 میلادی رسما تبدیل به یک شرکت تولید کننده آلکائید ها شد که مورد استفاده پژوهشگران و محققان قرار گرفت و با گذشت زمان محصولات  و مواد شیمیایی دیگری هم به لیست آن ها اضافه شدند و به بازار عرضه شدند.

این شرکت دارای 5000 نفر کارمند است که محصولت شیمیایی خود را به 60 کشور دنیا عرضه می کند و در حوزه خود بسیار موفق و عالی عمل کرده است. همانطور که بیان کردیم شرکت مرک دارای حجم انبوهی از محصولات می باشد که با برند های مختلفی در دسته های متفاوتی قرار گرفته اند، شرکت های زیادی باید وجود داشته باشند که به عنوان نمایندگی اصلی شرکت مرک در شهر های مختلف ایران فعالیت کنند و مواد شیمیایی اولیه و مواد دارویی بیوفارما را به بازار عرضه نمایند.

وارد کننده مواد مرک آلمان

در ایران شرکتهای وارد کننده مواد مرک آلمان در زمینه تامین مواد شیمیایی، فروش و واردات این محصولات فعالیت می کنند که مواد شیمیایی شرکت مرک را با قیمتی مناسب و در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار مشتریان خود قرار می دهند این شرکتها در در حوزه های زیر فعال می باشند:

  • واردات محیط های مختلف کشت میکروبی مرک
  • تیرازول های شیمیایی مرک آلمان
  • مواد شیمیایی در درجات مختلف دارویی، کروماتوگرافی که بسیار خالص می باشند.
  • مواد شیمیایی تخصصی مرک آلمان

راهنمای جامع خرید ماده های شیمیایی شرکت مرک ملیپور

شرکت ملیپور از زیر مجموعه های برند مرک است که برند مرک آن را خریداری کرد و با شرکت سیگما آلدریچ ادغام نمود و یه این ترتیب توانست به یک پلتفورم بزرگ و جامع دست یابد که دارای بیش از 30000 محصول مورد نیاز برای صنایع مختلف در کشور می باشد.

شرکت مرک برای پژوهشگران خود بهترین کلاس ها و مواد آزمایشگاهی را فراهم نمود تا بتوانند محصولاتی با کیفیت را همواره تولید و به بازار ارائه دهند. در حال حاضر با ادغام ملیپور و سیگما آلدریچ بیش از 300 هزار محصول مختلف به جامع جهانی عرضه می شود که در زمینه علوم زیستی و پزشکی از کاربرد های زیادی برخوردارند.

مواد آزمایشگاهی مرک

خرید اینترنتی مواد شیمیایی مرک

اما با وجود ادعای بسیاری از افراد هنوز نمایندگی انحصاری برای فروش محصولات شیمیایی مرک در ایران نداریم . به دلیل تحریم های بسیاری که دنیا علیه کشور ما انجام داد از امتیاز این شرکت نیز محروم شدیم. بنابراین در هنگام تولید مواد شیمیایی این شرکت دقت لازم و کافی را به خرج دهید و اگر قصد خرید محصولات آن را دارید به پلتفورم های اصلی آن مراجعه کنید. با مراجعه به سایت های معتبر در زمینه فروش محصولات مرک آلمان خصوصیات محصولات، تاریخ تولید و تاریخ انقضا آن را مطالعه فرمایید و سپس اقدام به ثبت سفارشات خود کنید تا خریدی مطمئن تر و بهتر را تجربه کنید.

نمایندگی فروش محصولات مرک در تهران

در حال حاضر با توجه به نیاز های متنوع صنایع و شرکت های مختلف به نوع مواد شیمیایی نیاز است که نمایندگی وجود داشته باشد تا بتواند برندهایی که در زمینه تولید مواد شیمیایی درای کیفیت و اعتبار کافی هستند را در اختیار آنها قرار دهد. این نمایندگی باید بتواند مواد شیمیایی معتبر و اصلی را وارد کشور کند.

محصولات موجود در این نمایندگی ها باید از لحاظ کیفی کاملا تضمین شده باشند و دارای گارانتی مواد شیمیایی باشند تا برای تست آزمیشگاهی آنها اقدام شود و در صورت درست نبودن نتیجه تست، نمایندگی باید مواد شیمیایی را که به مشتری خود عرضه کرده است از او پس بگیرد.

هم چنین نمایندگی مرک آلمان در تهران باید مبلغی را از مشتری دریافت کند، این نمایندگی برای اینکه بتواند به مردم بهتر خدمات خود را ارائه کند و محصولات با کیفیت و اصلی را در اختیار مشتریانش قرار دهد باید در این راستا تلاش کافی به خرج دهد و اعتماد و اطمینان آن ها را کسب کند.

در برخی از نمایندگی ها مواد اولیه دارویی، مواد آرایشی و بهداشتی تولید می شوند، در ایران تعداد تولید کنندگان مواد شیمیایی شرکت مرک کم نمی باشد که برای دیدن محصولات می توانید به سایت های اصلی آن ها مراجعه کنید.

مواد آزمایشگاهی مرک

مواد اولیه که جهت کشت محیط سلولی و تصفیه و تمیز کردن محل تولید شده است و بتواند به نیاز های مختلف مشتریان جواب بدهد، در فرآیند های بیو دارویی تجاری تهیه و مورد استفاده قرار بگیرد، مواد اولیه محصولات دارویی و بیوفارما است که برای تشخیص  آنها باید یک متخصص مواد اولیه حاذق وجود داشته باشد که بتواند نوع مواد صنعتی را به خوبی شناسایی  کند و بداند که هر محصولی کدام تخصص و حرفه را پاسخگو خواهد بود.

بنابراین باید تمامی محصولات شرکت مرک آلمان توسط تیم با تجربه و متخصص هر نمایندگی اصلی در ایران مورد بررسی قرار بگیرند و برای این کار نیاز به داشتن مهارت فنی بالایی می باشد تا بتوانند به عنوان ناظران کیفی محصولات شیمیایی را نظارت و پشتیبانی کنند و موادی را متناسب با نوع تولید مشتریان در اختیارشان قرار دهند.

مواد آزمایشگاهی مرک شامل اتیل استات، سیتریک اسید، نیترات نقره، منگنز دی اکسید، پتاسیم تلوریت هیدرات، دی متیل فرمامید، هیدروژن پروکساید، محلول تیوسولفات سدیم، پتاسیم یدید، دی سدیم هیدروژن فسفات، تیو اوره، امونیوم استات، تر سدیم سیترات دی هیدرات، نشاسته استراچ، اتانول 6 درصد و غیره می باشد.

برای تولید و تحقیقات در صنایع مختلف شیمیائی، داروئی و پژوهشی، مواد شیمیائی آزمایشگاهی مهمترین نیاز می باشند. این مواد تفاوت های زیادی با مواد شیمیائی دیگر دارند. اما مهمترین تفاوت آن ها، درجه خلوص بالای مواد شیمیائی آزمایشگاهی نسبت به مواد دیگر است. این مواد آزمایشگاهی نیز دارای گریدهای مختلف برای کاربردهای مختلف می باشند. شرکت ها با برندهای معتبری چون Fluka، Aldrich، Sigma , Merk از مهمترین تولید کننده های این مواد آزمایشگاهی هستند. مواد آزمایشگاهی در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، ساخت رنگ، بخش تحقیقات، کنترل کیفیت، داروسازی، سرامیک سازی و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد آزمایشگاهی مرک آلمان

بعد از جنگ جهانی دوم که با تغییرات اقتصادی همراه بود، تعداد کارگران ماهر و همچنین مواد اولیه که در آزمایشگاه استفاده می شد، کاهش یافت. در پایان جنگ جهانی یعنی سال 1945 میلادی، کارخانه مواد شیمیایی به دست سربازان آمریکایی از بین رفت. حدودا هفتاد درصد مواد اولیه و دستگاه های آزمایشگاهی نابود شد. در پایان جنگ، درمورد مجاز بودن شرکت به جمع آوری باقیمانده های ماشین بود. در سال 1945 در ادامه روند شرایط نظامی، دولت به شرکت اجازه داد که مواد و داروهای شیمیایی را تولید کنند. حدود دو ماه بعد شرکت اقدام به تولید مواد زیر نمود:

  • آفت کش ها
  • نگهدارنده مواد غذایی
  • واکنش گرها
  • مواد شیمیایی خاص آزمایشگاهی

در سال 1948 شکوفایی اقتصاده آلمان که به اصطلاح معجزه اقتصادی نامیده میشد در آلمان رخ داد و نتیجه ای که معجزه اقتصادی آلمان برای شرکت مرک داشت، رشد فروش در سال های متمادی بود. تاریخچه شرکت مواد شیمیائی مرک آلمان، در سال 1957 به تولید و فروش رنگدانه های صدفی پرداخت. ده سال بعد از تولید این مواد، شرکت مرک پژوهش های شیمیایی را بر روی بلورهای مایع آغاز شد.

مواد آزمایشگاهی مرک آلمان از معتبرترین و خالص ترین موادی است که در آزمایشگاهی می تواند استفاده شود. مرک، شرکتی در زمینه صنایع شیمیایی، داروسازی و الکترونیک آلمانی چند ملیتی است. دفتر اصلی این شرکت در شهر دارمشتات قرار دارد و تحت نام EMD chemicals در آمریکای شمالی نیز فعالیت می کند. مرک در سال 2015 به طور کامل سیگما آلدریچ را خریداری کرد. مرک قدیمی ترین شرکت شیمیایی دارویی در جهان است. این شرکت با فروش سالیانه مواد آزمایشگاهی مرک، درآمدی بالغ بر 35.4 میلیارد دلار کسب می کند به همین دلیل چهارمین شرکت بزرگ در زمینه تولید مواد آزمایشگاهی مرک در جهان محسوب می شود. در این مقاله به معرفی این شرکت، و لیستی از موادآزمایشگاهی مرک که در این شرکت تولید می شود می پردازیم.

مواد آزمایشگاهی مرک

تاریخچه شرکت مرک merck؛ رفرنس استاندار مرک

 کمپانی بزرگ مرک merck در کشور آلمان توسط فردریش یعقوب مرک راه اندازی شد. در ابتدا فردریش یعقوب مرک یک داروخانه به نام فرشته Angel در سال 1668 تاسیس کرد و کار خودر ا به عنوان یک روانشناس با کار در این داروخانه آغاز کرد. بعد از گذشت چندین سال یکی از بنیانگذاران اصلی این داروخانه به نام امانوئل مرک در سال 1816 وظیفه مدیریت این داروخانه را پذیرفت. به مرور زمان امانوئل مرک آزمایشگاه داروخانه را بزرگتر کرد و توانست چندین alkaloids را با هم تشخیص دهد. سپس در سال 1980 امنوئل و جانشینان او توانستند چندین مدل دارو و همچنین مواد شیمیایی اولیه ساخت دارو را اختراع کنند.

یک سال بعد فردی به نام جورج مرک شعبه نمایندگی این کمپانی رفرنس استاندارد مرک merck را در ایالت متحد آمریکا در شهر نیویورک راه اندازی کرد. طولی نکشید تا این شرکت در زمان جنگ جهانی دوم متاسفانه مصادره شد و به عنوان یک شرکت مستقل شروع به کار کرد.

مواد شیمیایی که در کمپانی رفرنس استاندارد مرک merck تولید می شوند، به منظور کروماتوگرافی و بررسی و آنالیز انواع محیط های کشت در گریدهای متفاوت دارویی با خلوص بالا به همراه استاندارهایی روز آمریکا و اروپا هستند. مواد شیمیایی مرک و رفرنس های استاندارد مرک merck در شرکت ها و کمپانی های گوناگونی که به تولید مواد شیمیایی و مواد اولیه دارو در حال کار هستند به عنوان مواد استاندارد و مرجع کاربردهای فراوانی دارد.

شایان ذکر است بدانید که شرکت مرک merck با خرید کمپانی های زیگما آلدریج و میلی پور صنعت خود را بیش از پیش گسترش داده است.

ادغام شرکت های مرک merck و سیگما آلدریج

کمپانی و شرکت سیگما در ابتدا کار خود را با تولید آدنوزین تری فسفات ATP و شرکت آلدریج با تولید یک متیل، 1 نیتروگانیدین و 3 نیترون فعالیت خود را در این عرصه آغاز کردند. در ادامه این دو شرکت های سیگما و آلدریج با تولید مواد شیمیایی دیگر کار خود را به مرور زمان گسترش دادند. پس از گذشت چندین سال این دو شرکت فعالیت های خود را با هم ادغام کردند و یک کمپانی واحد به نام سیگما آلدریچ sigma-Aldrich در سال 1975 تاسیس کردند. در نهایت این شرکت با شرکت رفرنس استاندارد مرک merck ادغام شد و فعالیت های خود را یکی کردند.

جالب است بدانید که شرکت میلی پور که در بالا به آن اشاره کردیم نیز کار و فعالیت خود را با تولید انواع مدل های فیلترها و ممبران ها در سال 1954 آغاز کرد. در نهایت این شرکت و کمپانی هم در سال 2010 به شرکت مرک merck پیوست.

در حال حاضر حدود 70 درصد از سهام کمپانی مرک merck هنوز هم متعلق به خانواده مرک است. کمپانی رفرنس استاندارد مرک merck در 70 کشور دنیا به فعالیت خود ادامه داده است و حدود 60 هزار کارمند دارد. در حال حاضر دفتر مرکزی این شرکت در نیوجرسی ایالت متحده آمریکا است.

مواد آزمایشگاهی مرک

فروش مواد آزمایشگاهی مرک

شرکت مرک، در اروپا، آفریقا، آسیا، اقیانوسه و آمریکا فعالیت می کند. مراکز بزرگ تحقیق و توسعه مرک در دارمشتات، بوستون، توکیو و پکن قرار دارند. مرک از پیشگامان تولید تجاری مرفین در قرن نوزدهم و برای یک زمان انحصار مجازی در کوکائین را در اختیار داشته است.

در زمینه پخش مواد شیمیایی و مواد آزمایشگاهی مرک، این شرکت کار بر روی رنگدانه ها را در سال 1957 آغاز کرد. به طور مثال فروش مواد آزمایشگاهی مرک رنگدانه های آلومینا با نام تجاری Xtrallic را انجام می دهد. ده سال بعد شرکت مرک درگیر تشکیل بلورهای مایع شد و امروز نقش اصلی در فروش مواد آزمایشگاهی مرک بلوری را به خود اختصاص داده است. کریستال مایع در حال حاضر بخش عمده ای از سود مرکب شرکت مرکب را تشکیل می دهدند. امروزه شرکت مرک رهبری جهان در تولید بلورهای مایع برای تلوزیون تخت و مانیتور را در اختیار گرفته است و در زمینه شیمی تحلیلی، مرک نقش مهمی در توسعه روش ها و مواد کروماتوگرافی ایفا می کند.

در شرکت مرک استفاده از مواد اولیه و خام با کیفیت، در اولویت تولید مواد آزمایشگاهی، معرف های شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی قرار دارد. به همین علت کیفیت محصولا با نهایت دقت و وسواس انجام می شود تا کمترین ناخالصی در مواد شیمیائی و بالاترین میزان کیفیت در تجهیزات آزمایشگاهی باشد. دقت بالا در کنترل محصولات، به تمام دانشمندان محققان و پژوهشگران که از این محصولات استفاده می کنند، اطمینان و رضایت کامل را می دهد. شرکت مرک آلمان بعد از خریدن شرکت های میلی پور، سیگما آلدریچ به میزان تولید و فروش بسیار بالایی در محصولات خود رسید. در ایران نیز شرکت هایی با برندهای مختلف داارای نمایندگی این شرکت بزرگ آلمانی هستند.

راهنمای پیدا کردن کد مواد شیمیایی مرک، از شرکت مرک آلمان

برای خرید محصولات مرک از کد ده رقمی که مورد تائید شرکت تولید کننده و نمایندگی فروش آن است، استفاده می شود. کد ماده شیمیایی (Product No ) از کمپانی مرک عبارت است از یک عدد 6 رقمی که بیان گر خلوص، گرید و مشخصات کالا است و کد سفارش ماده شیمیائی Order No از کمپانی مرک عبارت است از یک عدد 10 رقمی که 6 عدد اول همان کد شیمیائی و 4 عدد آخر آن بیانگر وزن کالا می باشد. در سفارش یک ماده شیمیائی این اعداد توسط شرکت سازنده و فروشندگان رسمیت دارد.

بسیاری از فراد به اشتباه از Cas No به جای کد ماده استفاده می کنند در حالی که Cas No یا Register No شماره ثبت ماده شیمیایی است و توجیهی برای تولید ندارد. در نتیجه بسیاری از مواد شیمیائی که در آزمایشگاه سنتز می شود دارای Cas No هستند ولی به دلیل عدم تولید در کارخانه Product No یا Order No ندارند.

مرک ایندکس (Merk Index ) دانش نامه قدیمی و مشهور شامل مقالاتی پیرامون مواد شیمیایی، دارویی و زیست مولکول ها است که از سال 1889 تا 2013 توسط شرکت دارویی آمریکایی مرک اند کو منتشر می شود. این دانش نامه شامل بیش از 10000 عنوان مقاله در مورد مواد شیمیایی و گروه های عاملی است.

توجه: متاسفانه امروزه به دلیل وجود نمونه های تقلبی از این محصولات که دارای شکل ظاهری، تاریخ انقضاء و شکل بسته بندی مشابه نمونه اصلی در بازار، باید آن ها از نمایندگی های معتبر داخلی خریداری کرد.

مواد آزمایشگاهی مرک آلمان

کاربردهای مواد آزمایشگاهی مرک

از جمله کاربردهای محصولات مر ک در زمینه های مختلفی چون:

  • آزمایشگاه های کنترل کییفیت و استاندارد
  • آزمایشگاه های زیست شناسی ( انگل شناسی، قارچ شناسی و…)
  • آزمایشگاه های آب و فاضلاب
  • گیاه شناسی
  • طب و پزشکی
  • داروسازی
  • لوازم بهداشتی و آرایشی
  • نفت و گاز و پتروشیمی
  • رنگ و چسب
  • کاشی و سرامیک
  • داروهای عمومی و جهانی
  • ایمونولوژی و عصب شناسی
  • داروهای غدد درون ریز

موارد ذکر شده بخش کوچکی از تمام محصولات است که در این شرکت بزرگ تولید می شود. محصولاتی دارویی، انواع محیط کشت و مواد آزمایشگاهی مرک آلمان، محصولات تولید شده در این شرکت است. در حال حاضر بیش از ده هزار نوع مواد آزمایشگاهی مرک آلمان و بیشتر از از 300 هزار محصول تخصصی را از این شرکت بزرگ در بازار شاهد هستیم.

تعداد کارکنان در شرکت مرک آلمان

از جمله فعالیت های مهم این شرکت، همانطور که گفته شد تولید تجاری مورفین در قرن 19 میلادی و دریافت انحصاری کوکائین می باشد. در تاریخچه کمپانی مرک آلمان در زمان کنونی می توان به تعداد کارکنان شرکت اشاره کرد. در حال حاضر 60 هزار کارمند در 70 کشور در سراسر دنیا مشغول به فعالیت برای شرکت مواد آزمایشگاهی و دارویی مرک هستند.

2500 نفر در حوزه تحقیق در حوزه بیماری های سرطان، متابیولوژیکی و قلب در چهار کشور می باشند. از دیگر کارهای خاص این شرکت برگزاری مسابقات علمی و سرمایه گذاری در پروژه های تحقیقاتی می باشد. پروژه های تحقیقاتی در زمینه گسترش بهداشت و درمان بیماری ها و افزایش کیفیت زندگی تعریف شده اند.

قیمت سهام شرکت مرک آلمان حدود 75 میلیارد دلار و دارایی این شرکت در سال 2017، چهل میلیارد دلار می باشد. درآمد خالص شرکت مرک در سال 2017 حدود یک و نیم میلیارد دلار است. حدود 70 درصد سهام این شرکت هنوز هم متعلق به خانواده مرک می باشد. مهمترین بخش تاریخچه کمپانی مواد شیمیایی مرک آلمان، مربوط به ادامه فعالیت خانواده مرک در این شرکت می باشد.

مواد آزمایشگاهی مرک

لیست مواد آزمایشگاهی مرک آلمان

در این بخش لیست چند ماده آزمایشگاهی مرک آلمان، در راستای شناخت و معرفی مواد دارویی و مواد آزمایشگاهی این شرکت ارائه می شود. کمپانی مرک، با هدف بهبود سلامت انسان ها در سراسر جهان، سعی در تولید و ارائه مواد داروئی و آزمایشگاهی کرده است. با توجه به اهداف این شرکت، موادی که تولید می شود در راستای رفع نیاز کارخانه هاف آزمایشگاه ها و طب و پزشکی ارائه می شود.

 

  1. سولفور (گوگرد ) 107983 مرک آلمان 5 کیلویی
  2. دی سوربیتول 99 درصد آلدریچ آمریکا 240850 بسته 100 گرمی
  3. سیلور ( نقره ) نیترات آپلیکم آلمان 100 گرمی
  4. سیلور ( نقره ) سولفات 101534 مرک آلمان 50 گرمی
  5. سیلور نیترات (نیترات نقره ) 25 گرمی ساخت آکروس آمریکا
  6. سیکلو هگزانون 102888 مرک آلمان 5 لیتری
  7. سیکلو هگزامید 5 گرمی زیگما آمریکا
  8. سیلیسیوم کربید BDH انگلستان 500 گرمی
  9. سیلیسیوم اکساید 500 گرمی 113126 مرک آلمان
  10. .سودان بلک بی 25 گرمی BDH
  11. فایکول 5 گرمی زیگما امریکا
  12. .فتالدهاید 10 گرمی 821027 مرک آلمان
  13. .فرمالین 104002 مرک آلمان 2.5 لیتری
  14. فرمامید 1 لیتری 104008 مرک آلمان
  15. فروکتوز 1 کیلویی 104007 مرک آلمان
  16. .فروسن 50 گرمی 803978 مرک آلمان
  17. فلوکسین B مرک آلمان P4030 5 گرمی
  18.  فلورو 4- نیتروبنزن 50 میلی لیتری 820580 مرک آلمان
  19. 10 فنانترولین 841491 مرک آلمان 25 گرمی
  20. اورتو فنانترولین کلراید 10 گرمی 107223 مرک آلمان
  21. فنل 100206 مرک آلمان 1 کیلویی
  22. فنل فتالین 107233 مرک آلمان 100 گرمی
  23. فنیل آنالین 107256 مرک آلمان 25 گرمی
  24. فنیل هیدرازین هیدرو کلراید 100 گرمی آزمایشگاهی ساخت هند
  25. فوشین بازیک 115937 مرک آلمان 25 گرمی

انواع اسیدهای آزمایشگاهی مانند سولفوریک اسید، نیتریک اسیدها، سیتریک اسید، کلریدریک اسید، استیک اسید، اگزالیک اسید، فسفریک اسید، یدیک اسید، برومیک اسید، انواع حلال های آزمایشگاهی مانند متانول، هگزانول، پروپانول، کلروفوم، هگزان ها، پنتانول، دی متیل فرمایید، فنول، تولوئن، انواع نمک های معدنی مانند کلسیم و ترکیبات آن، لیتیم و ترکیبات آنف منگنز و ترکیبات آن، پتاسیم و ترکیبات آن، انواع فلزات واسطه و ترکیبات آن مانند ترکیبات آهن، دی کرومات هاف سولفات ها، فسفات ها، نیتریت ها، سولفیت ها، سیانیدها، پرمنگنات پتاسیمف انواع معرف ها و شناساگرها مانند آمین هاف اسیدهای آلی، کتون ها، امیدها، انواع هالوژن ها، انواع فلزات، نافلزات و موارد بسیار زیاد دیگر از مواد شیمیائی مرک آلمان می باشند.

قیمت مواد آزمایشگاهی مرک

لازم به ذکر است که در هنگام خرید محصولات مرک باید تعدادی نکته مهم را رعایت فرمایید. یعنی چه مواردی در هنگام خرید، بر روی قیمت مواد آزمایشگاهی مرک حائز اهمیت است:

  • مطالعه Lable روی موارد: شما با مطالعه lable بسته بندی محصولات به اطلاعات مهمی که توسط کارشناسان درج شده است می رسید که می تواند شما را در انتخاب محصول کمک کند.
  • توجه ویژه به جزئیات و مشخصات محصول: از جمله مشخصاتی که باید در خرید یک محصول به آن توجه کنید تا از حوادث ناگهانی مواد به دلیل واکنش های شیمیایی جلوگیری کنید شامل موارد زیر است:
  • نام دقیق و علمی محصول و فرمول شیمیایی آن
  • درجه خلوص و ناخالصی محصول
  • تاریخ انقضاء
  • نکات گفته شده درمورد هشدارها
  • توجه به احتیاط های لازم گفته شده بای محصول
  • شناخت انجام کمک های اولیه محصول در صورت صدمه دیدن افراد حین کار با آن
  • شناخت برندهای معروف برای این محصول
  • توجه به مواد و گرید مورد نیاز برای خود
  • مقدار خریداری مواد آزمایشگاهی
  • توجه به شرایط محیطی برای نگهداری و محافظت از مواد
  • خواندن تمامی دستورالعمل های مربوط به محصول و رعایت آن ها
  • خرید مواد آزمایشگاهی توسط فرد متخصص

فردی که اقدام به خرید مواد آزمایشگاهی مرک می کند باید دانش کافی درباره فرمول شیمیایی، کاربرد آن، خطرات احتمالی، مواردی که در استفاده از محصول نیاز به احتیاط دارد و هم چنین شرکت های تولید کننده داشته باشد.

  • برآورد قیمت مواد آزمایشگاهی مرک

یکی از مهمترین نواردی که در زمان خرید مواد آزمایشگاهی باید به آن توجه کنید بحث قیمت مواد آزمایشگاهی مرک و برآورد هزینه محصولات است که در ادامه به عوامل تاثیر گذار بر قیمت مواد آزمایشگاهی مرک اشاره خواهیم کرد. همانطور که می دانید نتیجه آزمایش براساس غلظت درج شده محصول می باشد. به همین خاطر باید دقت بالایی در انتخاب مراکز تهیه مواد داشته باشید تا بتوانید یک محصول با غلظت و خلوص واقعی تهیه کنید. مواد شیمیایی از حساسیت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت، نور و دما دارند که به آن MSDS می گویند. پس در هنگام خرید محصولات باید به MSDS توجه شود تا باعث بروز خطرات جانی و مالی نشود. یکی دیگر از نکات در قیمت مواد آزمایشگاهی مرک، توجه به بسته بندی محصولات است چرا که یک ماده شیمیایی باید براساس خواصی مانند مسزان سمیتف خورندگی، واکنش با هوا، جذب رطوبت و … بسته بندی شود.

عوامل موثر بر قیمت مواد آزمایشگاهی مرک

همانطور که گفته شد یکی از از کارهایی که باید هنگام خرید مواد آزمایشگاهی مرک انجام دهیم برآورد قیمت مواد آزمایشگاهی مرک است که موارد مختلفی بستگی دارد. از تاثیر گذار ترین گزینه هایی که در قیمت خرید مواد آزمایشگاهی مرک وجود دارد عبارت است از:

  • بازار عرضه و تقاضا
  • نوسانات ارزی و دلار
  • کیفیت و درجه خلوص مواد
  • هزینه حمل و نقل
  • قوانین حقوقی و مالیاتی و همچنین قوانین وارداتی – صادراتی

مواد آزمایشگاهی مرک

خواص برخی مواد شیمیایی مرک

 

  • استونیتریل (75058): مایعی بی رنگ و ساده ترین نیتریل آلی است که به عنوان یک حلال آپروتیک قطبی در سنتز مواد آلی، تصفیه بوتادین HPLC، ساخت الیگونوکلئوییدهای DNA از مونومرهها و تولید دارو و فیلم عکاسی استفاده می شود.
  • اسید اکریلیک (79107): یک اسید کربوکسیلیک اشباع نشده و بی رنگ است که در آب و الکل قابل پخش است و به عنوان یک واسطه شیمیایی در بسیاری از صنایع مانند صنعت پوشک، تصفیه آب و صنایع نساجی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اسید آدیپیک (124049): یک دیکربوکسیلیک مهم است که به عنوان مونومر برای تولید نایلون، ماده طعم دهنده و ژل کننده ژلاتین و برای ترشح برخی از آنتی اکسیدهای کربنات کلسیم استفاده می شود.
  • الکل آللیل (107186): یک مایع بی رنگ، محلول در آب، بوی خردل مانند، نسبت به الکل های کوچک معمولی سمی تر و یک پروپنول است. این ماده یک واسطه شیمیایی در سنتز گلیسرول، اترهای گلیسیدیل، استرها و آمین ها می باشد و به عنوان حشره کش، علف کش، ضد باکتری، قارچ کش و یک متابولیت گیاهی نقش دارد.
  • آمنیوم آلوم (7784261): یک سولفات کریستالی سفید دوتایی است که در تصفیه آب، چسب های گیاهی، سیمان های چینی، دئودورانت ها و دباغی ها، رنگرزی و نساجی ضد آب استفاده می شود. هم چنین یک ماده رایج در اسپری های دفع کننده سموم و آفت حیوانات است.
  • اسنافتن (83329): یک هیدروکربن آروماتیک سه حلقه ای، جامد کریستالی، غیرمحلول در آب و محلول در حلال های آلی است. این ماده به عنوان یک واسطه رنگ در ساخت برخی پلاستیک ها، حشره کش ها و قارچ کش ها می باشد.
  • استانیلید(103844): یک ماده شیمیایی جامد و بی بو است که به عنوان مهار کننده تجزیه پر اکسید هیدروژن، تثبیت لاک های استر سلولز، سنتز رنگ و کافور، واسطه ساخت داروهای سولفا و پیش ماده در سنتز پنی سیلین استفاده می شود.
  • استامید (60355): ساده ترین آمید است که از اسید استیک حاصل می شود و به عنوان یک مونومر در تولید مواد پلیمری مانند پلی وینیل استامید، یک پلاستیک ساز و حلال صنعتی استفاده می شود.
  • استون (67641): یک مایع بی رنگ، فرار، قابل اشتعال و ساده ترین و کوچکترین کتون است. به عنوان یک حلال قطبی و آپروتیک در انواع واکنش های آلی استفاده می شود. هم چنین در صنعت پزشکی ( یافتن غدد لنفاوی)، آرایشی ( پاک کننده ناخن) و سنتز متیل متا کریلات کاربرد دارد.

مواد آزمایشگاهی مرک آلمان

ادامه:

10-اسید استیک گلاسیل (64197): یک حلال پروتیک قطبی است که برای تبلور مجدد و خالص سازی ترکیبات آلی، تولید ترفتالیک اسید و وینیل استات مونومر استفاده می شود.

11-استالدهید (75070): مایعی بی رنگ، فرار و قابل اشتعال است و بوی خفه کننده ای دارد. این ماده به طور گسترده به عنوان معرف در ساخت طیف وسیعی از مواد شیمیایی، طعم دهنده ها، عطرهاف رنگ ها، داروها، کاغذ، پلاستیک، برنزه کردن چرم، نقره کرده آینه ها و مواد ضد عفونی کننده استفاده می شود.

12-استالدوکسیم (107299): اغلب به صورت یک مایع بی رنگ یا جامد سفید ظاهر می شودو دارای بوی تند و بسیاار قابل اشتعال است. به عنوان واسطه در فرایندهای سنتز شیمیایی و مواد اولیه سموم دفع آفات مورد استفاده قرار می گیرد.

13- ایمینودایتیک اسید (26239554): پودری سفید رنگ است که به عنوان بافر برای سیستم های بیولوژیکی و شلات دهنده فلزات استفاده می شود.

14- استوفنون (98862): یک مایع بی رنگ با طعم تند و بوی شیرین شبیه بوی پرتقال ها به نظر می رسد. این ماده شیمیایی به عنوان یک کاتالیزور طعم دهنده، حلال و پلیمریزاسیون برای تولید دارویی، پلاستیک و رزین مورد استفاده قرار می گیرد.

15- منیزیم استات تتراهیدرات (16674785): فرم نمکی استات هیدراته منیزیم است و می تواند به عنوان یک مکمل الکترولیت یا یک معرف در آزمایشگاه های بیولوژیک مولکولی استفاده شود.

16- بنزآلدئید (100527): یک آلدهید معطر( بوی تلخ بادام)، مایع بی رنگ- زرد و در آب بسیار محلول است. برای ساخت و سنتز مواد شیمیایی و به عنوان ماده نگدارنده در مواد آرایشی، محصولات مراقبت شخصی، مواد غذایی، حلال روغن، طعم دهنده و رایحه مورد استفاده قرار می گیرد.

17- بنزن سولفونیک اسید (98113):  یک اسید آریل سولفونیک است که برای تشکیل نمک آلی استفاده می شود و می تواند ترکیبی برای ایجاد ساختارهای ما فوق مولکولی باشد. همچنین به عنوان ماده موثر در مواد شوینده لباس شویی، تبدیل به سایر مواد شیمیایی خاص و ماده سلب کننده پلیمر استفاده شود.

18- بنزوئیک اسید ( 65850): یک اسید آلی معدنی مونوکربوکسیلیک است که در تهیه ویال برای آنالیزهای HPLC از انواع پلی آمین ها در مایعات بیولوژیکیف بافت و سلول های جدا شده، از کشت استفاده می شود. به عنوان یک واسطه در رنگ، لاک، مواد مرطوب کننده، ترکیبات معطر، بنزوئیل کلراید و بنزوتریکلراید کاربرد دارد.

19- بی فینیل (92524): یک هیدروکربن معطر و مایعی بی رنگ است که به طور کلی به عنوان نگهدارنده میوه مرکبات استفاده می شود. همچنین برای ساخت مواد شیمیایی دیگر و یک قارچ کش به کار می رود.

20- کلرید بیسموت (7787602): یک نمک معدنی است که به عنوان کاتالیزور، استولیز و هیدرولیز لپوکسیدها، تهیه تیتران ها از اکسیران با استفاده از تیوسیانات آمونیوم، آلیلاسیون الکل های بنزیل ثانویه با آلیلتری متیل سیلان و … استفاده می شود.

21- بوتانتیول ( بوتیل مرکاپتان109795): یک مایع شفاف و بی رنگ با بوی قوی است که به عنوان یک مدل آنالیت گازی برای پاسخ سریع سنسور گاز آمپرومتریک بدون غشا استفاده میشود.

22- تویین 80 (9005656): یک مایع زرد چسبناک چربی و محلول در آب است. به عنوان سورفکتانت و امولوسیون کننده غیر یونی در مواد غذایی، آرایشی و برخی داروها مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین در کشت مایکوباکتریوم توبرکلوزیس استفاده می شود. 

23- تریوسیل آمین (1116763): یک ترکیب شیمیایی شفاف و بی رنگ در گروه آمین ههای آلیفاتیک است که برای استخراج اسیدهای آلی، فلزات گرانبها، مواد معدنی و به عنوان عصاره گیرنده برای پردازش سوخت راکتور استفاده می شود.

25- تری متیل آمین (593817): یک ترکیب آلی، بی رنگ و قابل اشتعال و سمی ایت که پس از تماس با غشاهای مخاطی بتعث خوردگی می شود. در سنتز کولین، هیدروکسید تترامتیل آمونیوم، تنظیم کننده رشد گیاه یا علف کش ها، رزین های مبادله آنیون به شدت اساسی و مواد تسطیح مورد استفاده قرار می گیرد.

26- آبی تیمول (76619): یک پودر کریستالی قهوه ای مایل به سبز یا قرمز مایل به قهوه ای است که به عنوان شاخص PH استفاده می شود. در آب نامحلول، در الکل محلول و محلول های قلیایی را رقیق می کند.

27- تری کلر اتیلن (79016): یک مایع سنتتیک و حساس به نور، فرار، بی رنگ و یکی از متداول ترین حلال های صنعتی و موثر برای انواع مواد آلی است. به عنوان چربی مخصوص قطعات فلزی، ماده دفع شونده، حلال رنگ و چسب مورد استفاده قرار می گیرد.

28- تری کلرو استیک اسید (76039): یک جامد کریستالی بی رنگ است که به عنوان متابولیت و عامل سرطان زا نقش دارد. برای ته نشینی در پلاسما، استخراج اسید آسکوربیک از نمونه های گیاهی، تهیه استاندارد های آسکوربات، رسوب و تعیین غلظت پروتئین استفاده می شود.

29- تولوئن (108883): یک مایع شفاف بی رنگ و قابل اشتعال است که به عنوان حلال آلی و پیش ماده برای سنتز بنزن استفاده می شود. هم چنین در ساخت رنگ ها، رقیق کننده های رنگ، لاک ها، چسب هاف لاستیک ها، و در بعضی از مراحل چاپ و برنزه کردن چرم استفاده می شود.

30- اسید سولفوریک (7664939): یک مایع روغنی متراکم و الکترولیت قوی است که میل بالایی به آب دارد. یک ماده شیمیایی مهم تجاری است که برای ضدعفونی کننده مواد غذایی و لبنیات و تهیه کودها، مواد شوینده، مواد منفجره، رزین ها، پالایش نفت و … استفاده می شود.

31- پتاسیم کرومات (7789006): به شکل جامد، کریستالس، زرد رنگ و محلول در آب است که از نظر صنعتی اهمیت دارد. در آنالیزهای شیمیایی، ساخت رنگدانه های رنگ، جوهرها و سایر ترکیبات کروم و به عنوان قارچ کش استفاده می شود.

32- دی کرومات پتاسیم (7778509): یک جامد به رنگ نارنجی قرمز است و به عنوان یک ماده اکسید کننده قوی در محیط اسیدی عمل می کند، در تهیه معرف های دی کرومات پشتیبانی شده از نانو کامپوزیت های پلیمری هیبریدی مورد استفاده قرار می گیرد.

33- انیدرید فتالیک (85449): به شکل جامد سوزنی و درخشان با بوی نامطبوع است که به عنوان ماده اولیه ساخت مواد شیمیایی دیگر از جمله پلاستیک سازها، پلی استر، رزین های آلکیدی و برخی رنگدانه ها و رنگ ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در سنتز پتالیمید، فنل فتالین و آنتراسن استفاده می شود.

سوالات متداول در مورد محصولات مرک آلمان

محصولات شرکت مرک در چه زمینه هایی کاربرد دارند؟

در زمینه های مختلفی از جمله واکسن ها و سرم ها، صنایع غذایی، نفت و گاز، مواد اصلی دام و طیور، مواد آزمایشگاهی، داروسازی، نیروگاه های برق، قارچ شناسی، میکروبیولوژی، ژنتیک، صنایع آرایشی و بهداشتی، گیاه شناسی و غیره فعالیت می کند.

مواد شیمیایی مرک شامل چه مواردی می شوند؟

این مواد شیمیایی شامل آب اکسیژنه 2 و نیم لیتری، آب کروماتوکرافی 5 لیتری، آب دوتره 25 میلی، آگاروز 25 گرمی، آگار 1 کیلویی، آلفا نفتیل و غیره می باشد.

سخن پایانی؛ خرید رفرنس های استاندارد دارویی مرک merck در ایران

 در ایران نیز می توانید نمایندگی های شرکت اصلی مرک merck  آلمانی را پیدا کنید. نمایندگی های تحت شرکت اصلی این برند می باشد. برای اینکه بتوانید برای آزمایشگاه های خود مواد اصلی و اورجینال شرکت مرک merck را خریداری کنید، باید به مراکز معتبر فروش این رفرنس های استاندارد دارویی مراجعه کنید. شما می توانید با مراجعه به مراکز معتبر و شرکت های فروش مواد شیمیایی و مواد اولیه ساخت دارو، مواد اصلی دارویی شرکت مرک merck آلمان را با قیمت های مناسب خریداری نمایید. می توانید در شرکت هایی که می خواهید برای استعلام قیمت در ابتدا برای محصول شرکت مرک فرم درخواست قیمت پر کنید.

 

 

اسکرول به بالا