فروش مواد شیمیایی دارویی

فروش مواد شیمیایی دارویی

فروش مواد شیمیایی دارویی

فروش مواد شیمیایی دارویی که موضوع این مقاله از سما تجهیز می باشد تحقیقات، نوآوری، ایمنی، قابلیت اطمینان و بالاترین استانداردهای کیفیت، ازالزامات اساسی در این صنایع و برای شرکت های موفق شیمیایی دارویی است. آینده بلند مدت صنایع شیمیایی و دارویی مثبت به نظر می رسد. رشد جمعیت جهان رو به افزایش است ، که می تواند بر رشد فروش داروها تاثیر گذار باشد. با این حال، وضعیت فعلی این صنعت را با چالش‌های عمده‌ای مواجه خواهد کرد. این موارد شامل افزایش انتظارات عملکرد و قابلیت استفاده برای بیماران، بیمه‌گران سلامت و ارائه ‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی و همچنین انقضای اختراعات یا کاهش فروش و حاشیه سود است.

صنایع شیمیایی دارویی

صنایع شیمیایی و دارویی در زمینه فرآوری مواد خام آلی و معدنی به محصولات شیمیایی و همچنین تولید مواد اولیه دارویی فعالیت دارند.

مواد اولیه دارویی

مواد اولیه ، مواد ورودی هستند که هم در سنتز و هم در پردازش شیمیایی استفاده می شوند و شامل بافرها، عوامل پاک‌کننده، حلال‌های رایج و مواد اولیه مصنوعی معمولی مانند اسیدهای آمینه هستند. مواد کمکی ،به موادی اطلاق می شود که به عنوان مواد تشکیل دهنده در فرمولاسیون های دارویی مانند قرص ها و کپسول ها استفاده می شوند. مواد اولیه داروها به دونوع فعال وغیرفعال طبقه بندی می شوند.

فروش مواد شیمیایی دارویی

ترکیبات فعال

ترکیبات دارویی فعال APIs) ) موتد کمکی چندین دارو، از جمله آنتی بیوتیک هایی مانند آزیترومایسین یا آموکسی سیلین، که دارای مواد معدنی مانند کروم، کبالت، مس، منیزیم، منگنز، مولیبدن، سدیم، نیکل و بسیاری دیگر هستند.

ترکیبات غیرفعال

نمونه هایی از مواد غیرفعال شامل مواد اتصال دهنده (که ممکن است مواد کمکی باشند)، رنگ ها، نگهدارنده هاو عوامل طعم دهنده هستند. عواملی که با مواد فعال ترکیب می شوند تا انتقال دارو در بدن را تسهیل کنند نیزغیر فعال در نظر گرفته می شوند.

طبقه بندی داروها

تضعیف ‌کننده‌های سیستم عصبی مرکزی CNS) )، محرک‌های CNS، مواد توهم ‌زا، بی ‌حس‌ کننده‌های تجزیه ‌کننده، مسکن های مخدر، مواد استنشاقی و حشیش.

اجزای داروها

همه داروها از به طورکلی از دو جزء اصلی تشکیل شده اند: API جزء اصلی است. ماده کمکی شامل موادی غیر از دارو است که به رساندن دارو به سیستم بدن، کمک می کند.

بایندرهای دارویی یا اتصال دهنده ها

مواد جانبی بایندر(اتصال دهنده ها)، مواد تشکیل دهنده یک فرمول را در کنارهم نگه میدارد، به عنوان مثال در یک قرص بایندرها تضمین میکنند که قرص‌ها، پودرها، گرانول ها و دیگر موارد می‌توانند با استحکام مکانیکی مورد نیاز تشکیل شوند. علاوه بر این، آنها به قرص‌هایی با دوز فعال کم، حجم می‌دهند. بایندرها معمولاً عبارتند از: سلولز، میکروکریستالی.

تجزیه کننده ها

تجزیه کننده یک افزودنی است که باعث تجزیه می شود، یعنی شکستن یک قرص به قطعات کوچک در هنگام تماس با یک محیط مایع. با انجام این کار، سطح موجود برای انحلال افزایش یافته و تجزیه دارو سریع تر می شود.

پرکننده های دارویی

مواد افزودنیو پرکننده برای افزایش حجم مواد استفاده می‌ شود تا پردازش مواد، آسان ‌تر و تبدیل آن به اندازه مناسب برای مصرف فراهم گردد. علاوه بر این، آنها می توانند محصول را تثبیت کنند و در طول ساخت کمک کنند.

روان کننده های دارویی

روان کننده های دارویی موادی هستند که به فرمولاسیون قرص ها و کپسول ها در مقادیر بسیار کم (معمولاً 0.25٪ – 5.0٪ وزن / وزن) برای بهبود خواص به فرمولاسیون ها اضافه می شوند.

انواع شکل های دارویی

  • مایع: قسمت فعال دارو با مایع ترکیب می شود تا مصرف آن راحت تر باشو و بهتر جذب شود.
  •  تبلت: ماده فعال با مواد دیگری ترکیب شده و به شکل جامد گرد یا بیضی فشرده می شود.
  •  کپسول
  • کرم و پمادهای موضعی
  •  شیاف
  •  قطره
  •  استنشاقی ها
  •  تزریقات

فروش مواد شیمیایی دارویی

شرکتهای صنایع شیمیایی و دارویی در حال حاضر به دلیل ظرفیت‌های جدید تولید در خاورمیانه و رشد فزاینده صنایع شیمیایی و دارویی در کشورهای جهان، با تغییرات بازار مواجه هستند. رقبا در بازارهای نوظهور از نظر فناوری پیشرفت کرده اند و اکنون از هزینه های تولید پایین، سود می برند.
داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل کسب و کار، تعامل با مشتری، تجارت ، راه حل های زنجیره تامین و لجستیک تضمین می کند که شرکت ها در این شرایط در دراز مدت، دررقابت به صورت موفق باقی بمانند. با کمک آنها می توان روندهای بازار را در مراحل اولیه شناسایی کرد، هزینه های تحقیقاتی را به حداقل رساند، انتظارات مشتری برآورده شد، روابط بلندمدت با مشتری را به نحو سودآوری تضمین کرد و فرآیندهای لجستیک و تولید را بهینه کرد. راه‌حل‌های صنعتی شرکت‌های شیمیایی و دارویی را قادر می‌سازد تا یک سیستم کنترل یکپارچه در سطح شرکت برای برنامه‌ریزی، نظارت، تجزیه و تحلیل و گزارش دهی کلیه فرآیندهای مهم شرکت ایجاد کنند.

فروش مواد شیمیایی دارویی

کلام آخر

مواد اولیه مواد شیمیایی برای تولید داروها ضروری هستند، یعنی مواد استریل بسته بندی و عوامل کمکی. مواد استریل به مواد فعال مانند داروها و مواد واسطه، مواد کمکی و رقیق کننده ها گفته می شود. بسته بندی به جعبه های استریل شده با مشخصات، کیسه ها یا لوله های خاص اشاره دارد. عوامل کمکی عبارتند از روان کننده ها، مانند استئارات منیزیم یا پودر تالک. سه دسته اول مواد اولیه را می توان با توجه به عملکرد آنها به مواد شیمیایی دارویی و شیمیایی غیر دارویی تقسیم کرد.

سوالات متداول

وظیفه تجزیه کننده ها چیست؟

مواد تجزیه کننده و فوق تجزیه کننده ها در قرص ها و کپسول ها استفاده می شوند تا از تجزیه سریع به ذرات اولیه خود اطمینان حاصل کنند و انحلال یا آزاد شدن مواد فعال را آسان کنند.

5 نوع روان کننده چیست؟

روان کننده های رایج وهمراه با کاربردهای آنها آورده شده است:

  • گریس ها
  • گریس ها با استفاده از روغن، که معمولاً روغن های معدنی هستند و ترکیب آن با غلیظ کننده ها (مانند صابون های مبتنی بر لیتیوم) تشکیل می شوند.
  • روغن ها، این مایعات نازک از زنجیره های بلند پلیمری با برخی مواد افزودنی اضافی، تشکیل شده اند.
  • روان کننده های نفوذی.
  • روان کننده های خشک.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا